SEO, arama motoru optimizasyonu anlamına gelen bir kısaltmadır. Marka bilinirliğini artırmak, nitelikli web sitesi trafiğini yönlendirmek ve marka itibarını korumak için organik (ücretsiz) arama motoru görünürlüğünü artırma sürecini ifade eder.
https://weberro.com/seo-danismani/
SEO, arama motoru sıralamalarını iyileştirmek ve yüksek kaliteli organik trafik oluşturmak için hem web sitenizi hem de site dışı öğeleri optimize etmeyi içerir .
Pazarlamacılar
SEO'yu tartışırken genellikle anahtar kelimeler, Google'ın algoritmaları ve
geri bağlantılar gibi şeylere odaklanırlar. Ancak SEO, hedef
kitlenizle uyum sağlamakla ilgilidir . Bu, kitlenizin
ne aradığını, neden istediğini bilmek ve ardından onlara yanıtlar vermekle
ilgilidir.
Sonuç olarak, SEO
pazarlaması, müşteri yolculuğunun her aşamasında hedef
kitlenizi çekmenize yardımcı olur ve bu da daha fazla marka temas noktası,
olası satış, dönüşüm ve gelir ile sonuçlanır.
SEO ve PPC arasındaki fark nedir?
SEO ve PPC arasında
bir dizi önemli fark vardır . Bu farklılıkları ne kadar iyi
anlarsanız, her birinin genel pazarlama stratejinize nasıl uyduğunu o kadar çok
strateji haline getirebilir ve SEO'dan o kadar çok faydalanabilirsiniz.
Hem SEO hem de SEM ,
web sitenize trafik çekmek için stratejilerdir. Aradaki fark, bu trafiğin
nasıl elde edildiğidir.
SEO nasıl çalışır?
Kullanıcının
bakış açısından SEO, arama yapanların sorularına en iyi yanıtları sağlayan
harika içerik oluşturmakla ilgilidir. Daha teknik bir bakış açısından,
arama motorlarının içeriğinizi keşfetmesine, anlamasına ve sıralamasına
yardımcı olmak için web sitenizin belirli öğelerini optimize etmeyi içerir.
İnternet,
insanlığa neredeyse sınırsız bilgiye erişim sağlıyor. Yine de, çok az
insan, göz açıp kapayıncaya kadar doğru cevabı vermek için arama motorlarının
nasıl çalıştığını gerçekten biliyor. Henüz görmediyseniz, yeni
başlayanlar için aramanın nasıl çalıştığıyla ilgili Google'ın
videosunu izlemenizi tavsiye ederim.
Ancak
vaktiniz yoksa aşağıda arama motoru pazarlaması ile ilgili olduğu için
özetleyeceğim.
Tarayıcılar,
ne hakkında olduğunu anlamak için web sitenizi ziyaret eder. Bu botlar ,
kullanıcıların gördüğü metin ve resimler gibi içerik
türlerinin yanı sıra yapılandırılmış veriler ve resim
alternatif metni gibi göremedikleri şeylere bakar.
Bunu,
her bir web sitesindeki her sayfayı ve bunların birbirleriyle nasıl ilişkili
olduğunu anlamak için internetteki milyarlarca sayfada yaparlar.
Ardından,
arama motoru algoritmaları, içeriğinizi belirli bir dizi kritere göre sıralar. Örneğin,
bir kullanıcının arama terimlerini tatmin edecek alakalı içeriğiniz var mı? Web
siteniz mobil aramada iyi performans gösteriyor mu? Konunun uzmanı
mısınız?
Sitenizin
arama motoru sonuç sayfalarında (SERP'ler) ne kadar iyi sıralandığı,
içeriğinizi alakalı anahtar kelimeler için ne kadar iyi optimize ettiğiniz ve
sağladığınız kullanıcı deneyiminin genel kalitesi dahil olmak üzere çeşitli
faktörlere bağlıdır.
Google sıralama faktörleri
Google,
arama sonuçlarının en üstüne neleri ekleyeceğine nasıl karar verir?
Bazı
faktörlerin diğerlerinden daha önemli olduğu yaklaşık 200 sıralama
faktörüne dayanır . Örneğin, bir sayfanın ne kadar hızlı
yüklendiği önemlidir, ancak içerik kalitesi daha önemlidir. Ayrıca, bazı
meta etiketler sitenizin aramada ne kadar iyi performans gösterdiği konusunda
kritik öneme sahipken, meta açıklamalar gibi diğerleri hiçbir faktör değildir.
Google
için genel olarak tutarlı olan bir şey, her zaman yüksek kalite arayışında
olmasıdır. Bu amaçla, Google'ın Kalite Yönergelerini burada bulabilirsiniz .
İşte
Google'ın dikkate aldığı SEO sıralama faktörlerinden bazıları.
·
Başlıklarda,
URL'lerde, başlıklarda ve gövde metnindeki anahtar kelimeler
·
içerik
kalitesi
·
Sayfa
hızı ve kullanıcı deneyimi
·
HTTPS
·
Yetkili
web sitelerinden geri bağlantılar
·
Dahili
bağlantılar
·
Bağlantı
metni
·
Mobil
uyumluluk
Sonuç
olarak, SEO'nun amacı, web sitenizin sayfalarını, kullanıcıların bir şey
aradıklarında istedikleriyle aynı hizaya gelecek şekilde optimize etmektir. Google,
sayfaların arama motorları için değil, öncelikle kullanıcılar için
tasarlanmasını teşvik eder ve kullanıcılara arama sorgularına göre en iyi
içeriği sunar.
PPC nasıl çalışır?
PPC
(Tıklama Başına Ödeme) reklamcılığıyla, belirli anahtar kelimeler için arama
motoru sonuç sayfalarının reklam alanlarında görünmek için ödeme yaparsınız. Birisi
reklamınızı tıkladığında, kullanıcının tıklamak isteyip istemediğine
bakılmaksızın bir ücret ödersiniz.
Tıklama
başına ücretlendirileceğiniz tutar, aşağıdakiler dahil bir dizi faktöre
bağlıdır:
·
Aynı
anahtar kelime için kaç kuruluş teklif veriyor?
·
Rakiplerinize
karşı ödemek istediğiniz miktar
·
Reklamınızın
kalitesi
·
Talebe
göre haftanın günü ve günün saati
PPC'nin
avantajı, hedeflenen trafiği web sitenizin belirli açılış sayfalarına hızlı bir
şekilde yönlendirmenize izin vermesidir. Bu, özellikle testler,
promosyonlar, satışlar, etkinlikler vb. gibi zamana duyarlı şeyler için yararlı
olabilir.
PPC'nin
büyük bir dezavantajı, pahalı bir satın alma kanalı olabilmesidir. Ayrıca,
PPC reklamlarına yatırım yapmayı bıraktığınız an , trafik
kelimenin tam anlamıyla durur . Hiçbir kalıntı etkisi
yoktur. PPC trafiğini sürdürmenin tek yolu, ona sabit bir nakit akışı
dökmektir.
Bu,
SEO'nun uzun vadede daha iyi bir yatırım olmasının bir nedenidir. PPC'nin
sonuçlarını hemen alamasanız da, bileşik sonuçların ek avantajıyla SEO'nun
faydalarından çok daha uzun süre yararlanırsınız. Organik arama
sonuçlarının ilk sayfasında yer alan bir sayfa, ilk oluşturduktan sonra
yıllarca trafik oluşturabilir.
SEO'nun ticari faydaları
Yukarıdaki SEO istatistikleri , SEO'nun
önemli ticari faydaları olduğunu kanıtlamaktadır. Bu, dijital pazarlama
çabalarınızın neden ayrılmaz bir parçası olması gerektiğinin de altını çiziyor.
Yüksek düzeyde, arama motoru optimizasyonu organik büyümeyi güçlendirir ve
riski azaltır, daha fazla gelir sağlar ve hissedar değerini artırır.
Daha spesifik olarak, SEO'ya yapılan yatırımlar, artan
marka bilinirliği, daha fazla web sitesi trafiği, daha güçlü marka sadakati,
daha düşük satın alma maliyetleri ve iyileştirilmiş marka itibarı dahil olmak
üzere sayısız ticari fayda sağlar.
Satış
gelirini artırın
Etkili bir şekilde yapıldığında,
SEO muazzam satış geliri sağlar.
·
Her gün 8,2
milyar arama yapılıyor .
·
Google , organik arama trafiğinden
elde edilen YG'nin , ücretli reklamcılığın yalnızca 2 katına
kıyasla 5,3 kat olduğunu belirtir .
·
Pazarlamacıların %49'u SEO'nun herhangi bir pazarlama
kanalının en yüksek yatırım getirisine sahip olduğuna inanıyor.
·
Genel
olarak, SEO trafiği PPC'den 5
kat, sosyal medyadan 10 kat
daha yüksektir .
·
Tüketiciler, bir
ürün veya hizmeti satın almadan önce araştırmalarının
%70'e kadarını çevrimiçi yapıyor.
Google, kişisel ve profesyonel hayatımızın ayrılmaz
bir parçasıdır. Satın alma kararlarına rehberlik etmek, ürünleri
araştırmak ve sorunlarımıza yanıt bulmak için kullanırız. Yerel işletmeleri
bulmak ve hangi çift koşu ayakkabısını almamız gerektiğine karar vermek için
kullanıyoruz.
Arama motoru optimizasyonu, müşteri yolculuğunun her
adımında, bir problemin ilk farkına vardıkları andan, satın alma yaptıkları ana
kadar ve ötesine geçmenizi sağlar. Kullanıcıların aradıklarıyla uyumlu
yüksek değerli içerik oluşturarak, pazarlama dönüşüm huninizin her aşamasında
potansiyel müşterilerle etkileşim kurabilirsiniz.
Dijital pazarlama araç setinin bir parçası olarak
SEO'dan yararlanmayan işletmeler, önemli miktarda potansiyel geliri
kaçırır. Amacınız ister daha fazla e-ticaret ürünü satmak, potansiyel
müşteriler oluşturmak, marka görünürlüğünü artırmak ve hatta TV reklamlarından
trafik çekmek olsun, SEO hedefinize ulaşmanıza yardımcı olabilir.
Kenar boşluklarını iyileştirin
Arama
motoru optimizasyonu, müşteri edinme maliyetlerini azaltır ve bu
müşterilerin yaşam boyu değerini artırır . Aslında
Terakeet, müşterilere ücretli kanallara kıyasla dolar başına 25 sent sunuyor.
SEO ile
PPC, sosyal reklamcılık veya görüntülü reklamcılık gibi diğer dijital pazarlama
biçimleri arasındaki farkı düşünün. Çoğu dijital pazarlama, bir kişinin
çevrimiçi deneyimini kesintiye uğratır. Başka bir deyişle, sürtünme
yaratır. Facebook'ta geziniyorlar ve beslemelerinde bir reklam beliriyor. Veya
bir makale okuyorlar ve kenar çubuğu ürünler için yanıp sönen reklamlar vermeye
başlıyor.
SEO ile
müşteri deneyiminde kesinti olmaz. Bir kişi bir şey aradığında aktif olarak
cevaplar arar. Aradıklarıyla eşleşen değerli içerik sağlayarak,
hedeflerine giden yolu kolaylaştırırsınız.
Yalnızca
potansiyel müşteri kesintilerini önlemekle kalmaz, SEO'nun diğer birçok dijital
pazarlama biçiminden daha yüksek bir yatırım getirisi vardır. Örneğin, PPC
reklamlarıyla, web sitenize gelen her ziyaretçi için ödeme yapmanız gerekir ve
bu da müşteri edinme maliyetlerini önemli ölçüde artırır.
SEO,
sayfaları oluşturmak ve optimize etmek için bir ilk ön yatırım gerektirse de,
tek bir içerik parçası, oluşturulduktan sonra aylar hatta yıllar boyunca
organik arama trafiğini artırabilir. Bir içerik ekosistemi
oluşturduğunuzda ve web siteniz otoriterlik oluşturduğunda, sitenizin ilgili ek
Google sıralaması kazanması daha kolay ve kolay hale gelir. Tüm tekneleri
kaldıran yükselen bir gelgit vakası. Sonuç, zaman içinde daha düşük bir
satın alma maliyetidir.
Marka riskini azaltın
SEO ayrıca
markanızın itibarını korumanıza da olanak tanır . Birisi
şirketinizin adını veya ürününü Google'da aradığında, arama sonuçlarının ilk
sayfasının sahibi olmak istersiniz. Hisse senediniz düştüğü için, arama
yapanların rastgele hoşnutsuz bir müşteriden olumsuz bir inceleme veya üzücü
bir haber makalesi görmesini istemezsiniz. SEO, arama sonuçlarının
kontrolünü elinize almanıza ve yalnızca markanızı en iyi yansıtan içeriğin ilk
sayfada görünmesini sağlamanıza olanak tanır. Bu, markanızın kapsamını
büyük arama motorlarında dengelemenize yardımcı olur.
SEO,
marka kimliğinizi korumanın ötesinde, müşteri güvenini artırmada önemli bir rol
oynar. Müşterilerin aradıkları bilgi türünü (kendi sözcükleriyle)
sağladığınızda, sizi yararlı içgörüler ve bilgilerle ilişkilendirmeye
başlarlar.
Kullanıcı
sorularına yanıt veren harika içerikler oluşturmak için gereken zaman ve
enerjiyi harcayarak, yayınlanan her yeni içerikle müşteri güvenini
oluşturabilirsiniz. Sonuç olarak, ziyaretçilerin markanıza sektörde bir
otorite olarak değer verdikleri için sizden satın alma olasılıkları daha
yüksektir. Ayrıca, gördüklerinin ezici çoğunluğu olumlu olduğundan, ara
sıra karşılaştıkları olumsuz eleştirileri reddetme olasılıkları daha yüksektir.
Bir SEO stratejisinin temel unsurları
Arama
optimizasyonunun önemli olduğunu ve işletmeniz için muazzam faydaları olduğunu
bilmek bir şeydir. Aslında sonuç alan en iyi SEO uygulamalarına dayalı bir
strateji yürütmek tamamen başka bir şeydir. Etkili bir
SEO stratejisinde yer alan temel unsurlardan bahsedelim .
Teknik SEO
Teknik
SEO, web sitenizin optimizasyonunun temelidir. İçeriğinizi optimize etmeye
odaklanırsanız ancak teknik altyapınız zayıfsa, Google'da sıralama yeteneğinize
zarar verirsiniz.
Teknik
SEO, bir web sitesini Google'ın teknik gereksinimlerini karşılayacak şekilde
optimize etme sürecidir. Teknik SEO'nun ana kategorileri şunları içerir:
·
Emekleme
·
Sayfaların
indekslenmesi
·
site
mimarisi
·
URL'ler
·
Sayfa
oluşturma
Emekleme
İlk
olarak, Google'ın web sitenizin sayfalarını tarayabildiğinden emin olun. Bir
web sayfasının başlığına birkaç basit kelime ekleyerek kaç web yöneticisinin
yanlışlıkla Google'ın web sitelerine erişimini engellediğine şaşıracaksınız. Bu
sorunlar küçük işletmelerle de sınırlı değil. Fortune 500 markaları bile
hata yapar.
indeksleme
Sayfalarınızın
dizine eklenmesini sağlamak için bir XML Site Haritası'nı doğru
kullandığınızdan emin olun. Google tarafından dizine eklenmesini
istediğiniz sayfaların uygun alt site haritalarına dahil edildiğinden ve tüm
gereksiz dosyaların kaldırıldığından emin olun.
site mimarisi
Ardından,
web sitenizin mimarisine odaklanın. Sitenizin yapısı, hem Google'ın tüm
sayfaların birbiriyle nasıl ilişkili olduğunu anlamasına yardımcı olmada hem de
kullanıcıların sitenizde tam olarak aradıklarını bulmalarını kolaylaştırmada
önemli bir rol oynar. Mimarinizi basit, sezgisel ve son derece düzenli
hale getirin.
URL'ler
Aynısı
kullandığınız URL formatı için de söylenebilir. Bir sayfanın birincil
anahtar kelimesini içeren kısa, açıklayıcı, okunması kolay URL'ler, Google'ın
ve kullanıcıların sayfanın içeriğini daha iyi anlamasına yardımcı olur. Örneğin,
web sitenizde kahve değirmeni satıyorsanız, www.siteniz.com/kahve öğütücüler
URL'si, www.siteniz.com/19j5xr39ab56 gibi bir şeyden çok daha iyidir.
Sayfa Deneyimi ve kullanılabilirlik
Web
sitenizin teknik performansı ve işlevselliği, site ziyaretçilerine iyi bir
deneyim sağlamanın kritik bir parçasıdır. Google'ın Sayfa Deneyimi Sinyalleri ,
web sitesi sayfa performansını ve buna bağlı olarak kullanıcı deneyimini ölçmek
için kullanılan bir metrikler koleksiyonudur.
Google'ın
dikkate aldığı altı sayfa deneyimi sinyali vardır. İlk üçü “Önemli Web Verileri ”
olarak adlandırılır ve şunları içerir:
·
En Büyük İçerikli Boyama (LCP) – Bir
sayfanın tarayıcıda ne kadar hızlı yüklendiğini ölçer
·
İlk Giriş Gecikmesi (FID) – Bir
kullanıcının bir sayfayla ne kadar hızlı etkileşime girebileceğini ölçer
·
Kümülatif Düzen Kayması (CLS) – Bir web
sayfasının görsel kararlılığını ölçer (sayfa yüklenirken bir sayfanın ne kadar
öğesinin hareket ettiğini)
Google'ın
öncelik verdiği diğer üç sayfa deneyimi sinyalleri şunlardır:
·
Mobil uyumlu – Bir sitenin
mobil cihazlarda kolayca kullanılıp kullanılamayacağı.
·
HTTPS – Site
bağlantısının SSL aracılığıyla güvenli olup olmadığı.
·
Müdahaleci Geçiş Reklamları Yok – Aşırı
reklamların veya pop-up'ların tarama deneyimini bozmamasını sağlamak.
Her şey
eşit, Google, arama sonuçlarında daha iyi Temel Web Verileri puanlarına sahip
sayfalara öncelik verecek. Önemli Web Verileri puanlarını iyileştirmenin
resim boyutlarını optimize etme, tarayıcı önbelleğini uygulama, reklamları
ayrılmış alanlara yerleştirme vb. gibi birçok yolu vardır.
Web sitenizin Önemli Web Verileri için nasıl puan aldığını görmenin en basit yolu, Google Arama Konsolu veya Google PageSpeed Insight aracını kullanmaktır . Bu aynı zamanda iyileştirmeler için size özel öneriler de verecektir. Önemli Web Verileri ve bunların nasıl iyileştirileceği hakkında ayrıntılı rehberlik için ayrıntılı yazımızı okuyun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder