3 Haziran 2022 Cuma

Dijital Dönüşüm Nedir ?

Dijital dönüşüm (DX), geleneksel iş zorluklarını çözmek ve teknolojiyi kullanarak yeni fırsatlar yaratmak için tüm endüstrilerde uygulanabilen geniş bir iş stratejisidir. Tamamen yeni çalışma yöntemlerinin kabul edilmesini ve müşterilere değer sunulmasını gerektirir.

Dijital dönüşüme yapılan yatırım istikrarlı bir şekilde artıyor; sanayi şirketleri yıllık gelirlerinin en az %5'ini  dijital dönüşüm projelerine yatırıyor ve her yıl bütçelerini artırıyor. IDC, 2025 yılına kadar bu programlar için DX teknolojilerine ve hizmetlerine küresel olarak 2,8 trilyon dolarlık harcama öngörüyor. Endüstriyel dijital dönüşüm, kuruluş genelinde stratejik, operasyonel ve verimlilik hedeflerine ulaşmak için kullanılıyor. En başarılı stratejiler , DX hedeflerini iş değeriyle uyumlu hale getirir .

DX başarısı için sağlam bir temel, finansal ve operasyonel hedefleri etkileyen en acil sorunları belirlemek ve bunları çözmenin değerini ölçmekle başlar.

Dijital dönüşüm, kuruluşun fiziksel bölümlerinde (ürünler, süreçler, insanlar ve yerler) kök salmakta ve teknolojinin stratejik olarak benimsenmesi yoluyla rekabet avantajı sağlamaktadır.

Dijital Dönüşüm Neden Önemli?

Dijital dönüşüm önemlidir çünkü bozulma kesindir ve rekabet şiddetlidir. Dijital teknoloji, medya ve enerjiden sağlık ve ulaşıma kadar her sektörü alt üst etti. Sonuç olarak, endüstriyel şirketlerin çalışma yöntemlerini, işgücünü ve hatta işyerini yeniden tasarlamaları zorunludur. Dijital dönüşüme yapılan yatırımın verimliliği iyileştirdiği, gelir artışını en üst düzeye çıkardığı ve bir sonraki kesintiye hazırlıklı olabilmeleri için operasyonel maliyetleri azalttığı kanıtlanmıştır.

Dijital Dönüşüm Türleri Nelerdir ?

Dijital dönüşümün nedenleri ve itici güçleri, onu takip eden şirketler kadar çeşitli ve nüanslıdır. Ancak, beş ana tür vardır ve genellikle bu türler birbiriyle bağlantılıdır. Örneğin, teknoloji liderliğindeki yeni bir süreci uygulamak, kültürel dönüşüm gerektiren, çalışanların yeni düşünmesini ve işbirliğini gerektirir.

  1. Süreç Dönüşümü
    Daha fazla verimlilik elde etmek ve maliyetleri azaltmak için süreçleri yeniden tanımlayın.
  2. Ürün ve Hizmet Dönüşümü
    Daha hızlı ürün inovasyonu sağlamak ve hizmet sunumunu iyileştirmek.
  3. Büyüme Fırsatı
    Yüksek büyüme potansiyeli ve ulaşılabilir pazar payı ile gelişmekte olan alanlara genişleme.
  4. Kültürel Dönüşüm
    İşbirliğini ve uyumu teşvik eden bir organizasyon kültürü yaratmak.
  5. Müşteri Deneyimi
    Ürün ve/veya hizmet kalitesini iyileştirmek ve üstün müşteri deneyimleri ve katılım fırsatları oluşturmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sağlık Reklam Ajansı Nedir?

Sağlık reklam ajansı, sağlık sektöründe faaliyet gösteren şirketlere pazarlama, reklam ve iletişim hizmetleri sunan bir ajansdır. Bu tür aja...